Pedagodzy: Anna Zygmańska i Anna Rybarczyk
Telefon komórkowy: 572007695
| Dzień tygodnia | Anna Zygmańska | Anna Rybarczyk |
| Poniedziałek | 08:00 – 15:30 | 11:30 – 13:30 |
| Wtorek | 08:00 – 16:00 | 12:30 – 14:30 |
| Środa | 08:00 – 15:30 | 08:45 – 09:45 12:30 – 15:00 |
| Czwartek | 08:00 – 15:30 | 10:30 – 11:30 |
| Piątek | 08:00 – 10:30 | 10:30 – 13:00 |
Diagnoza:
- Diagnozowanie sytuacji opiekuńczo – wychowawczej szkoły.
- Diagnozowanie środowiska w klasach, w których występują problemy wychowawcze, (rozmowy z uczniami, wychowawcą, rodzicami) w zależności od potrzeb.
- Diagnoza sytuacji domowej ucznia – poziom zaspokajania podstawowych potrzeb dziecka (współpraca z MOPS, Caritas, Policją, wychowawcą klasy, rodzicem).
Interwencje:
- Podejmowane natychmiast po uzyskaniu informacji o problemie (przemoc, kradzież, niszczenie mienia szkoły) interwencje, z zachowaniem zasad pracy i procedur zgłaszania zaistnienia problemu na prośbę:
– rodzica,
– dyrekcji,
– wychowawcy klasy,
– z własnej inicjatywy we współpracy z w/w. - Jeśli rozwiązanie problemu wykracza poza kompetencje szkoły, informowane są odpowiednie służby państwowe (sąd rodzinny, policja, MOPS, PCPR) i włączane do działań interwencyjnych.
Działania naprawcze:
- Organizowanie wsparcia psychologicznego dla uczniów znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej (strata bliskiej osoby, nagła choroba, śmierć itp.).
- Organizowanie zajęć specjalistycznych: zajęcia indywidualne lub o charakterze rewalidacyjnym, warsztaty terapii pedagogicznej dla uczniów z dysleksją.
- Organizowanie i prowadzenie zajęć dla uczniów sprawiających trudności wychowawcze.
- Organizowanie szkoleń dla nauczycieli i rodziców dot. różnorodnych problemów dzieci i młodzieży przy współpracy psychologa.
Działania wspierające i profilaktyczne:
- Stała współpraca z instytucjami pomocowymi działającymi na naszym terenie (konsultacje, wsparcie merytoryczne, grupa wsparcia pedagogów).
- Udział w kampaniach społecznych, propagujących pozytywne wartości i zdrowy styl życia (kodeks szkolny).
- Planowanie i koordynowanie działań profilaktycznych podejmowanych w całej szkole oraz ich monitorowanie i ewaluowanie (zespoły wychowawcze).

