REGULAMIN UŻYCZENIA SALI GIMNASTYCZNEJ
I INNYCH POMIESZCZEŃ
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 5
IM. JAROSZA HIERONIMA DERDOWSKIEGO
W CHOJNICACH
§ 1
1. Sala gimnastyczna oraz inne pomieszczenia szkolne służą do prowadzenia zajęć sportowych, zajęć w ramach programów profilaktycznych, rozgrywek sportowych oraz imprez rekreacyjno – sportowych i kulturalnych.
2. Zajęcia odbywają się według wcześniej ustalonego harmonogramu.
3. Godziny funkcjonowania sali mogą ulec zmianie w przypadkach uzasadnionych. Korzystający z sali gimnastycznej zostanie powiadomiony 3 dni przed przewidzianą zmianą.
4. Salę gimnastyczną udostępnia się w pierwszej kolejności na realizację zajęć dydaktycznych z wychowania fizycznego i sportowych zajęć pozalekcyjnych oraz na treningi sportowe prowadzone przez szkołę.
5. W czasie wolnym od zajęć (z wyjątkiem sobót i niedziel), sala gimnastyczna oraz inne pomieszczenia szkolne mogą być udostępniane innym podmiotom (np.: klubom, stowarzyszeniom, fundacjom).
6. Regulamin użytkowania sali gimnastycznej jest integralną częścią regulaminu użyczania.
7. Osoby korzystające z sali gimnastycznej są zobowiązane do zapoznania się i przestrzegania regulaminu.
§ 2
1. Użyczenie pomieszczeń sali gimnastycznej obejmuje:
a) dużą salę gimnastyczną,
b) małą salę gimnastyczną,
c) salki korekcyjne.
2. Korzystający z pomieszczeń wymienionych w ust. 1. mają jednocześnie prawo do korzystania z szatni i WC w czasie, który obejmuje umowa użyczenia.
3. Pomieszczenia wymienione w ust.1. mogą być wynajmowane przez cały tydzień (z wyjątkiem sobót i niedziel) w godzinach wolnych od zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych na podstawie umowy użyczenia zawartej z dyrektorem szkoły.
4. Osoby zainteresowane korzystaniem z sali gimnastycznej winny w terminie od 1 czerwca do 15 września danego roku kalendarzowego złożyć pisemną prośbę/wniosek do dyrektora szkoły dotyczący użyczenia pomieszczeń, określając:
– rodzaj pomieszczenia (mała, duża sala gimnastyczna),
– czasokres użyczenia pomieszczeń,
– termin i godziny zajęć,
– określić grupę oraz rodzaj prowadzonych zajęć.
5. Wnioski można składać w sekretariacie szkoły w godzinach funkcjonowania sekretariatu.
6. Użyczający salę gimnastyczną na podstawie próśb/wniosków przygotowuje umowę użyczenia wskazanego pomieszczenia, która może być zawarta tylko na jeden rok szkolny.
7. Tryb wypowiadania umowy najmu:
– użyczający i korzystający z sali gimnastycznej mają prawo do rozwiązania umowy użyczenia z 3 – dniowym wypowiedzeniem;
– rażące naruszenie niniejszego regulaminu przez korzystającego z sali gimnastycznej, może spowodować rozwiązanie umowy najmu ze skutkiem natychmiastowym.
§ 3
1. Organizowanie wszelkich przedsięwzięć sportowych (zawodów, imprez sportowych) i innych musi być zgłoszone co najmniej na miesiąc przed turniejem, z dokładnym scenariuszem zawodów.
2. Korzystający z sali gimnastycznej zobowiązani są do używania własnego sprzętu sportowego.
§ 4
1. Wejście do sali gimnastycznej oraz jej opuszczenie dokonuje się w sposób zorganizowany, tzn. cała zorganizowana grupa wchodzi i opuszcza salę jednocześnie.
2. Korzystający z sali gimnastycznej zobowiązani są używać odpowiedniego stroju oraz obuwia sportowego o podeszwie niebrudzącej nawierzchni boiska.
3. Osoby korzystające z obiektów szkolnych oraz prowadzące zajęcia zobowiązuje się do:
– punktualnego rozpoczęcia i kończenia zajęć,
– utrzymanie czystości w obiekcie,
– zabezpieczenia osobistego mienia wartościowego we własnym zakresie,
– przestrzegania przepisów bhp, ppoż, i porządkowych,
– podporządkowania się poleceniom pracowników szkoły.
4. Za bezpieczeństwo i przestrzeganie regulaminu sali gimnastycznej odpowiedzialni są prowadzący zajęcia oraz organizatorzy zawodów, imprez sportowych i innych.
5. Zabrania się wnoszenia do sali gimnastycznej:
– wszelkiego rodzaju niebezpiecznych przedmiotów, materiałów wybuchowych, wyrobów pirotechnicznych, materiałów grożących pożarem,
– środków odurzających lub substancji psychotropowych,
– puszek, butelek, itp., wykonanych z kruchego lub twardego materiału,
– napojów alkoholowych.
6. Na terenie sali gimnastycznej (oraz na terenie szkoły) obowiązuje zakaz:
– spożywania alkoholu oraz palenia papierosów,
– wstępu osobom w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub wszelkiego rodzaju środków odurzających,
– wprowadzania zwierząt.
7. Osoby naruszające porządek publiczny lub przepisy niniejszego regulaminu zostaną usunięte z terenu sali gimnastycznej niezależnie od ewentualnego skierowania sprawy na drogę postępowania administracyjnego.
8. Osoby, które uszkodzą sprzęt lub urządzenia/wyposażenie sali gimnastycznej, ponoszą odpowiedzialność materialną za wyrządzone szkody.
9. Osoby korzystające z sali gimnastycznej zobowiązani są do zapoznania z niniejszym regulaminem i przestrzegania go.